Maak van je verfblikken een blikkenvanger: de mooiste verfblikdesigns

Verfblikken

De verpakking van je product is heel belangrijk. Niet alleen om het product te beschermen en goed te houden, maar ook met het oog op marketing. De verpakking identificeert het product en verzekerd consumenten ervan dat zij het juiste product kopen. Dit geldt ook voor verfblikken! In dit artikel geven we een aantal tips waarmee je de mooiste verfblikdesigns kunt creëren.

#1. Zorg voor herkenbaarheid

Het design van je verfblikken is belangrijk voor je marktpositionering en branding. Je wil dat jouw verfblikken herkenbaar zijn. Dat mensen ze direct als jouw verfblikken herkennen. Simpelweg je logo op alle verfblikken plakken is niet voldoende; je moet een onmiskenbare huisstijl hebben. Dat betekent een consistent gebruik van kleur, typografie en grafische elementen. Door inzicht te verkrijgen in je doelgroep kun je vaststellen wat de meest effectieve design-elementen zijn.

Blikken verf

#2. Leer van de concurrentie

Kijk naar de productverpakkingen van je concurrenten en stel vast wat de sterke en zwakke punten daarvan zijn. Onderzoek op welke vlakken hun verfblikdesigns tekort schieten en gebruik die kennis in jouw voordeel. Maak niet dezelfde fouten als je concurrenten, maar leer ervan!

#3. Hou het simpel

Less is more. Die uitspraak gaat op voor heel veel producten. Te veel informatie kan consumenten afschrikken. Als je de verpakking gebruikt om een product te veel op te hemelen, kan dit een averechts effect hebben. Zorg dat de verpakking communiceert wat je moet communiceren, en niet meer. Voeg de van toepassing zijnde waarschuwingen, producteigenschappen, gebruiksinstructies en houdbaarheidsdatum toe. Verkooppraatjes kun je beter niet op het verfblik zelf zetten.

#4. Denk groen

Heb je je een beetje hebt verdiept in je doelgroep? Dan weet je dat consumenten steeds meer rekening houden met de duurzaamheid van de producten die zij kopen. Veel consumenten recyclen, en verwachten dat productverpakkingen zo milieuvriendelijk mogelijk zijn. Het ontwerpen van een opvallende productverpakking die ook nog eens rekening houdt met het milieu kan je sales een flinke boost geven!

Mus Verpakkingen

#5. Beschouw de verpakking als een investering

De verpakking van je product vertegenwoordigd jouw merk. Mensen bepalen de kwaliteit van een product (bewust en onbewust) grotendeels op basis van hoe het eruit ziet. Je kunt het beste verfproduct op de markt hebben, maar als de verpakking dit niet communiceert wordt het heel lastig om je product te verkopen. Door te investeren in kwalitatief hoogwaardige verfblikken speel je in op de overtuiging van consumenten dat zij iets van waarde kopen.