B2B Lead Generation Marketing heeft als doel om klanten die geïnteresseerd zijn in een product of dienst naar een leverancier toe te leiden. Dat is een specialisme van Kelson. Dat bedrijf doet alleen aan B2B Lead Generation in de offshore industrie. Die tamelijk smalle focus is essentieel om content te kunnen maken die relevantie is en van voldoende diepgang getuigt. Bij B2B Lead Generation wordt gebruik gemaakt van diverse communicatieplatforms, waarop de content wordt geplaatst. Zoals uiteraard het internet, social media en zakelijke platforms zoals LinkedIn. Door daar de juiste content te plaatsen is het mogelijk om de bedrijfsresultaten aanzienlijk te verhogen.
De route naar een bestelling
Een klant, of dat nu een zakelijke klant is of een consument, doorloopt voor een belangrijke aanschaf een vaste route op weg naar zijn bestelling. Eerst zoekt hij naar algemene informatie over de producten, daarna probeert hij daar leveranciers bij te vinden en ten slotte vraagt hij bij een leverancier concrete informatie op. In dat laatste stadium is hij bereid om een bestelling te plaatsen. Bij B2B Lead generation is die route de basis voor een marketing strategie. Er wordt geprobeerd om de route van die klant te beïnvloeden, zodanig dat hij naar een bepaalde leverancier gaat.
Content plaatsen voor B2B Lead Generation
Om de aandacht van een geïnteresseerde klant in de Offshore industrie te trekken is het nodig om relevante informatie te gebruiken. Je moet dus echt goede vakkennis hebben. Alleen dan zal een klant jouw informatie lezen en kun je proberen de ‘vis’ aan het haakje binnen te hengelen. De content die in de B2B Lead Generation wordt geproduceerd wordt geplaatst op internet, social media, in blogs en op platforms als LinkedIn. Uiteraard is die content voorzien van juiste zoekwoorden en verwijzen de posts onderling naar elkaar.